Fishfood?

Nar den stora dagen kom da det var dags for oss att dyka ute i havet, var jag sa nervos.
Undrade sa klart vad jag hade gett mig in pa, rackte det inte med att fa en small i huvudet?
Saken blev ju inte battre nar jag fragade instruktoren om han sett filmen Open water?
(Filmen da tva semesterdykare gloms kvar i vattnet i ett dygn & blir uppatna av hajar)
-Ja, sant hander ibland, svarade han.
Som om det skulle gora mig lugnare?!

For att lugna min nervositet & ladda infor dykningen passade  jag pa att ata.
Hade hort att det gar at mycket energi att dyka.
Drack apelsinjuice, pasta med tomatsas, mer apelsin juice, lite ananas frukt & mer apelsin juice.

Tillslut var det dags att hoppa in i baten i vara vatdrakter & dykgrejer.
Redan under batfarden borjar jag bli sjosjuk.
Men jag tanker att har jag kommit sa har langt ska jag inte banga ur nu.
Och alla sa att det skulle bli battre sa fort jag kom ner i vattnet.

Sagt & gjort, hoppade ner i vattnet & sjunker till botten som en sten.
Under tiden jag lag dar pa botten & gjorde allt for att inte nudda korallerna, kanner jag att jag forfarande mar illa.
Signalerar till instruktoren som tar med mig upp igen.
Och jag hinner inte mer an klammra mig fast vid stegen till baten innan jag borjar spy.

Nar Katrin & de andra senare kommer upp i baten & ar besvikna pa att de inte sag sa manga fiskar.
Var jag tvungen att  erkanna, - Sorry, I was feeding the fishes...

Val inne pa stranden var det dags att spy igen.
Sa fort jag fatt tillbaka andan igen fragar instruktoren.
- Du har inte druckit nagon apselsinjuice idag va?

Ehhh lite, svarade jag.(Jag hade ju klunkat i mig for kung & forsterland.)
Inte visste jag att man inte fick dricka det innan man ska dyka?
Visst, nagon stans i bakhuvudet hade jag val hort att det inte skulle vara sa bra.
Men jag trodde bara  att det var for att man inte skulle bli kissinodig ute i vattnet.
Inte att man blev sjosjuk av det?

Jag larde mig en laxa iallafall.


Kommentarer
Postat av: REBECCA

Hoppas du får en kanon dag! =)

2008-07-11 @ 13:26:47
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/
Postat av: Jessie S

man kan alltid räkna med att du står för underhållningen, precis som pa den gamla goda tiden

2008-07-11 @ 16:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback