Happy Birthday America!


Den 4 july 1776 blev america sjalvstandigt fran England & demokratin var fodd.
Det firas varje ar med picnics, grillning & fyrverkerier i sann amerikansk patriotisk anda.

Detta utnyttjas sa klart for fullt i commerciella syften.
Efter varje reklamsnutt hor du en djup rost, - How do you show your independence?
Sen  ebjuds du att kopa samlarmynt & medaljer i limited edition.
Ju mer du koper, ju mer stolt over ditt land ar du.

Det ar sa effektivt att till och med jag borja ifargasatta min sjalvstandighet & hur patriotisk jag ar.
Och jag ar inte ens amerikan??!!
Men om det funkar pa mig efter bara 2 ar, sa ar det inte sa konstigt att hela landet ar hjarntvattat...

I New York firas det med korvatar tavling pa Coney Island, arlig tradition som ar helt galet stort.
Dock blev det varken tavling eller fest for oss utan en lugn middag med avslutning vid vattnet med perfekt utsikt till fyrverkerierna. Vi stod sa nara att vi fick aska i ogonen & man kande smallarna i hela kroppen...



Kommentarer
Postat av: Kaijsa P

Snyggt matchat!

2008-07-05 @ 21:07:28
Postat av: Anonym

Javisst och the Natives förlorade sitt land men vad bryr sig dumma svenskar om det

2008-07-08 @ 12:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback