In the Deep Blue...

De lyckades lura i mig i poolen for att ta dyknings lektioner med motiveringen "du behover bara testa & se hur det kanns forst". Givetvis blev jag hooked & ville genast ge mig ut i havet.

Men under var lektion hann morka moln rulla in, regnet borjade piska & sanden blaste som hagel i ansiktet.
Varenda mannska forsvann pa 2 sek & kvar var bara Katrin & jag med var instruktor.
Som lovade att vi var mer sakra i vattnet & att det dessutom var varmare i vattnet.

Sa dar stod vi i poolen, skakade av kold,  kollade pa varann & undade vad vi gett oss in pa.
Lite svart att koncentrera sig med en miniorkan blasandes runt en.
En efter en blaser solstolarna ner i poolen, parasollen kommer flygandes som spjut, men kvar ar vi i poolen skrikandes & vet inte vart vi ska ta vagen.
Helt plotsligt hor jag Katrin skrika- Dyk!
Vi dyker bada ner i vattnet for att skydda oss fran solstolen som kom flygande.
Trots att instruktoren forsokte stoppa den sa traffades vi bada i huvudet.

Vi blev blev tagna till ett skyddsrum av livvakterna som plastrade om oss med ispack & handdukar.
Instruktoren fick sy sin hand & kommer alltid att ha ett minne fran oss.
Vilket jag ar grymt avis pa.
Det hade varit helt ok att ha ett coolt arr, dar jag hade kunnat saga; 
- Ash det arret, det fick jag nar jag var scubadiving in a Hurricane is Mexico.

Gissa vad vi trostade oss med den kvallen?  Spa sa klart!



Katrin, Sacha & jag i poolen 20 min innan stormen

Kommentarer
Postat av: Anonym

gällande kortet .. ska inte dykinstruktörer vara unga och snygga?!

2008-07-17 @ 15:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback