Churchtime

Eftersom jag lag pa spa medans tjejerna forberedda julbordet hemma,
var det jag som akte pa att ta platser i kyrkan at oss.

Jag kom i god tid, tog de basta platserna, spredde ut julklappar pa stolarna sa alla visste att de platserna var upptagna. Kunde inte kannt mig mer som en  matrialistisk egoist.
Satt & vantade & vantade... ingen Katrin & Sofia.
Folk blange pa stolarna & jag satt & stirrade ner i marken.
Tillslut foll jag for trycket & gav bort stolarna.
Och just da kom tjejerna sa klart.
Nu kande jag mig annu mer som en egoist eftersom jag fick sitta & de fick sta....

Men med jul & frid i sinnet &  tack vare ett galet dansnummer pa slutet var vi alla glada nar vi lamnade kyrkan.
Churchtime

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback