Happy Lucia!

Goa stylist Krister overraskade med ett luciatag pa festen igar.
Dar sitter vi & mumsar pepparkakor & daim nar Lucia glider in...
Sa maktigt!
De fa amerikanare som var pa festen satte gloggen i halsen & undrade om det var nagra mentalsjuka som rymt.
Tur att det inte var nagra stjarngossar i taget, for da hade de hade trott att det var  ku-klux-klan som harjade.
Pa slutet var det en trevlig tjej som forklarade var det hela gick ut pa & varfor vi firar Lucia.
Inte for att jag tror att de blev klokare for det.

Vi svenskar kommer alltid vara lite speciella & konstiga i deras ogonen med vara traditioner.
Bara vart midsommar firande ar svart att smalta.
Att vi dansar som grodor runt en stang kladd med blommor som symboliserar en penis...
Vet inte hur manga ggr jag fatt dansa sma grodorna for mina kollegor pa jobbet & de skrattar fortfarande hysteriskt varje gang. 
Snart tror jag dom ar redo for "Det var en gang en kraka som skulle ut & aka".
Sjunger jag den kommer de garanterat att skratta ihjal sig.



Happy Lucia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback