Sleeping Lucia

For en gangs skull hann vi kopa biljetter till luciafirandet i Holy Trinity Church, innan det blev slutsalt.
Har missat det varje ar for att vi vantat for lange.
Och jag ar sa glad att vi fick biljetter i ar.
For det var nog det vackraste luciatag jag sett.
Men en massiv kor, barnkor & operasangerska var det maktigt.

Det var sa mysigt att jag somnade pa den harda kyrkbanken.
Vaknade till nar det var dags for nu tandas tusen juleljus & publiken fick skrala med.
Annu mysigare var det att medans jag sov, 
hade mina gulliga kompisar lagt sina halsdukar over mig.
Da kanns inte saknaden efter familjen lika  stor.
Man har ju en stor familj har.

Nar man satt dar i kyrkan  insag man hur manga svenskar det finns i stan.
Vad gor alla har?

Sleeping Lucia

Kommentarer
Postat av: Mia G

hm .. du kan väl inte mena att det lät sämre när vi var i tåget å sjöng allt vad vi kunde på den gamla goda tiden!!??

2007-12-28 @ 16:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback