Men with cabs

Grrr, igar kvall var jag pa jattebra humor anda tills Sofia & jag satte oss i en taxi.
Vi var bara  ca 7 kvarter fran restaurangen vi skulle till I chinatown, men lite forsenade.
Sa vi hoppade in i forsta basta taxi, BIG mistake!

Killen borjar med att kora at helt fel hall an dit vi sa att vi skulle.
Vilket jag papekade for honom.
- Den har vagen ar battre, svarar han.
Ok, tankte jag kanske har han ratt, han ar ju anda TAXI chauffor & borde kanna till stan.
Nar han efter nagra minuter fortfarande ar pa vag at motsatt hall, borjar jag bli grymt irriterad & fragar om han overhuvudet vet vart vi ska.
- Sjalvklart, svarar han tillbaka & borjar fumla med kartan.
Yeah right, fraser jag fran baksatet. 
Da har han hunnit kora en runda pa 15 min som borde tagit 3 min.
Kort runt i en stor cirkel over Manhattan, nar vi aldrig borde ha lamnat chinatown!

Vid det har laget ar jag sa trott pa alla mansgrisar som tror att man ar en liten dum blondin som har noll koll  & som de kan utnyttja hur som helst. 
Och pa  karlar som inte kan erkanna att de har fel & be om hjalp.

Men istallet for att saga det till honom, ber jag honom slappa av oss.

Fegt jag vet, men det ar trottsamt att som tjej behova forsvara sig & bevisa vad man gar for dagarna i anda.
Da ar det skonare att bara avreagera sig pa bloggen:)

Men & their cabs

Kommentarer
Postat av: Anonym

Be Careful out there!

2007-11-27 @ 11:38:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback