Vacation?!

Brrr, nu ar det kallt aven har.
Fast man jobbar ju sa mycket att man inte hinner marka av det.
Just nu borjar var jobbigaste tid, alla var kollektioner som ska bli klara.
Vi jobbar 80 timmars veckor & trots att vi hyr in extra personal ar det svart att hinna med.
Det som haller an vid liv ar tanken pa semester....

Och igar upptackte jag att julafton ar pa en mandag.
Jattebra for er darhemma som far langhelg, men inte for mig.
For i Usa ar inte julafton en helgdag eftersom de firar juldagen.
Jag blev sa besviken eftersom vi har planerat en jattemysig jul har med alla tjejerna.
Jag forsokte forklara det  for min chef som bara blangde pa mig och svarade;
Men Linn du har ju  forbrukat din semester for tre ar framat, klart du ska jobba.

Det varsta ar att det ar sant!
For i det har landet har man bara 2 veckors semester varje ar.
Och de ar inte manga som tar ut den for att de ar radda att forlora jobbet medans de ar borta.
Sa tank pa det nar ni klagar pa era fjuttiga 5 veckor dar hemma.

Mina jobbarkompisar kan inte forsta varfor jag frivilligt flyttade hit for att jobba som en slav, nar jag kan ha det mycket battre hemma.
Ibland borjar jag ocksa undra.

Under tiden kollar jag pa den har bilden och drommer mig bort....en vacker dag...

Vacation?!
Jag pa dominikanska Republiken feb 2007

Kommentarer
Postat av: mamma

flytta hem!

2007-12-12 @ 12:50:51
Postat av: mamma

flytta hem!

2007-12-12 @ 12:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback