Mind your own business

Igar rakade jag utfor nagot som bevisar att jag inte ar en akta new york bo an.
Det forsta man far lara sig ar att inte lagga sig i andras business utan halla sig utanfor.
For sin egen sakerhets skull, men igar kunde jag inte halla mig.

Satt i lugn & ro pa taget pa vag till jobbet, medans alla andra trangdes for att vara  sa nara dorrarna som mojligt.
Da taget kranger till lite & tjejen som star framfor mig tappar balansen & rakar nudda foten pa gubben som sitter jamte mig. Hon ber om ursakt & vander sig om.
Gubben blir vansinnig & borjar peta pa henne med sin kapp.
Da kan inte jag halla mig langre utan sager ifran; 
- She didn't do it on purpose, sir.
Han fraser tillbaka, - It doesn't matter!
Stackars tjejen flyr ut genom dorrarna sa fort dom oppnas & gubben fortsatter att frasa.

Och jag anntar att han an idag sitter pa taget & bara vantar pa nasta person som kan ge honom en anledning att fa anvanda sin kapp...


Mind your own business

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gubben kanske var en grinig smålänning!
tror fadern!

2008-04-08 @ 20:51:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback