Itsy Bitsy Spider

Vi har precis flyttat vart kontor & i den nya byggnaden ar det mest PR foretag/fashion.
Vilket innebar att det kryllar av sota gaykillar.

Igar pa vag hem kliver 2 av killarna in i hissen.
Liten som hissen ar hamnar jag langst in, bakom killarna.
Killarna ar fullt upptagna med att skvallra om gardagens fest & marker inte spindeln som sitter pa ena killens axel.

Jag haller kvar blicken pa spindeln & overvager situationen.
Ska jag saga nagot eller inte?
Hissen ar som sagt liten & den ena killen ser ut att kunna spracka rutor om han skriker.
Jag var inte heller sugen pa att fa den andra killens sylvassa cowboy boots pa mina fossingar.

Innan jag hinner tanka klart, ser jag i ogonvran att killen med rosten har fatt syn pa spindeln.
Pa en hundradels sekund tar jag skydd sa langt in jag kan.
For sent! Det som jag befarade hander!
Killen skriker till, smaller till spindeln sa den hamnar pa mig.
De borjar hoppa, skrika & med panik trycka pa knapparna for att komma ur hissen sa fort som mojligt.

Jag gor det enda ratta, spelar cool & tar hand om spindeln.
Som om jag tycker det ar det sotaste jag vet.
Killarna tackar mig & sager att jag ar deras  modiga hjaltinna.

De skulle bara veta att hade jag varit i hissen sjalv, hade det varit jag som varit pa knapparna.





Kommentarer
Postat av: Anonym

bra jobbat, man är större än sin rädsla/mamma

2008-12-04 @ 22:49:20
Postat av: Anonym

Det är bra Ninni! Man skall vara snäll mot djuren!

2008-12-05 @ 08:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback