American morning culture

Varje morgon ringlar langa koer utanfor Starbucks av manniskor som inte kan borja dagen utan sitt kaffe.
Pa gatorna haller var & varannan  manniska i en pappersmugg. 
Och varje vecka oppnar nya starbucks.
Var det gor till miljon vagar jag inte ens tanka pa.
Men visst ser det mysigt & hemtrevligt ut nar folk dricker kaffe ihop, star & sma snackar i kon.

Ibland kanner jag mig nastan lite utanfor.
Men jag som inte dricker kaffe har svart att forsta hur stort kaffebegaret kan vara & vad som lockar med det.
Varfor maste folk ha sitt kaffe? 
Alla andra som inte dricker det mar ju bra.
Och ingen kan val tycka det ar gott forsta gangen de smakar det, eller?

Har jag missat nagot?

American morning culture
Visst det hander att jag handlar pa Starbucks, men da blir det Varmchoklad.
Da kan jag latsas att det ar kaffe & far anda vara med i gemenskapen.



Kommentarer
Postat av: PJ

Det ar bara en vuxenlek!

2008-02-28 @ 15:29:27
Postat av: Mia G

.. då kommer vi aldrig att bli vuxna vi :)

2008-03-01 @ 09:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback