Clean & young as a Russian

I sondags fick jag order av Katrin att dyka upp med en bikini i handvaskan.
Eftersom det var snorkallt & sno i luften, visste jag att vi inte skulle ligga & sola pa rooftoppen.

Nej det var sa mycket battre.
Hon overraskade mig med att ta mig till ett Ryskt Bathhouse.
Med bubbelpool, sauna & relaxavdelning vad det det basta som kunde handa  mig & min skadade vinge.
Tur man har vanner som vet vad man behover.

Jag som alltid trott att jag ar en rutinerad bastubadare, insag ratt fort att nu hade jag hamnat hos de riktiga proffsen.
Med bastuhatt, det ratta " kasta vatten pa stenarna" knycket,  ekbladsruskor & handduks viftande fick de oss att kanna oss som nyborjare.
Saken blev ju inte battre av att vi i relaxavdelningen plockade fram en hjartformad pralinask & satt & snaskade nar alla andra kakade torkad fisk & drack ol.

Inte nog med att man kannde sig som en ny manniska efterat, tack vare personalen pa badet kannde vi oss aven mycket yngre.
Nar vi satt i bastun envisades namligen en gubbe med att komma in, ropa pa oss & saga att var mamma letade efter oss. Vi trodde han skamtade & bara skrattade tillbaka.
Men han fortsatte komma in & saga att det inte var ett  skamt.
-Er mamma letar efter er  & ni ar de anda unga ryskor jag kan hitta.

Det var bara att ga ut & se vem var "mamma" var.
Tja hon blev nog mer besviken nar hon sag att det bara var v,i an vi blev av att kallas unga ryskor,
Kommer absolut att leva pa det ett bra tag.

Ryska bad kommer absolut bli en favorit i repris.

Clean as a Russian

Kommentarer
Postat av: Mia G

Ryska?! ha ha, det är ju inte komplimang men även i Chile trodde de jag var det .. hm

2008-02-21 @ 19:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback