I see dead people

Idag ar det Ash wednesday.
Vilket startar fastan for manga katoliker.

Kommer aldrig glomma forsta gangen jag "upplevde" ask onsdagen,  det var har i NY forra aret.
Det borjade redan pa morgonen da jag sag en tant pa taget som hade ett svart kors i pannan.
Allt eftersom dagen gick sag jag fler & fler med ett kors i pannan.
Jag som inte hade en anning om att det var ash wed, troode forst att det var nagon sekt som harjade i stan.
Ett tag trodde jag att det bara var jag som kunde se dem, precis som i filmen sjatte sinnet.
Att jag kunde se dem som var domda.

Ehh, det var ju tur att jag till sist gick fram & fragade varfor de gick runt med malade kors i pannan.
Om jag kande mig allmanbildad, inte sarskillt.
Hur har jag kunnat missa det har hela mitt lv?

I see dead people

Kommentarer
Postat av: mamma

...det är charmen med att upptäcka nya länder..
man blir bildad rent allmänt.

2008-02-06 @ 20:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback