I see it snowing


New York borna känner sig lurade, vintern är fortfarande här.
Dagen innan var det 18+ & solsken.
Och vips så var det snöstorm & massa snö.

Som rutinerad svenska vet man ju att vintern inte är över förran i tidigast Maj & absolut inte innan tussilagon har slagit ut. Så det är ingen ide att hoppa ur långkallingarna & ta fram ballerina skorna än.
Då blir man bara besviken.
Men har ju varit med förr...

Det positiva med snö i NY är att många får ledigt från jobbet.
(Inte jag som har en svensk chef).
Han bara garvar åt mig när jag berättar att min kompisar får ledigt för att det är 7 cm snö ute.
Jag håller visserligen med honom, vad är det för en ursäkt, 7 cm snö.
Som om det skulle vara något problem, veklingar.

I see it snowing
Tomkins Square Park

Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken fin bild, vem har tagit den? mor

2008-02-24 @ 22:06:29
Postat av: Linn

Själv utlösaren..... bra fotograf man är, haha

2008-02-25 @ 05:11:17
Postat av: Mia G

såg mysigt ut iallfall så om du delat ögonblicket med en snygg kille vore det ju mysigare för dig
..
du har mer vinter än oss här hemma!

2008-02-26 @ 19:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback