School or Prison?

Det ar dags att deklarera & det ar inte som att deklarera hemma, dar man bara behover skriva pa.
Nix, har behover du ha hjalp for att fylla i alla papper som ska skrivas pa.
Istallet for att betala dyrt for att ga till en revisor, hittade jag en highschool dar blivande revisorer ovar med riktigt folk.  Gratis gillar vi!

Jag begav mig till Thomas Browns Highschool pa Park avenue.
Och trodde forst att jag hamnat fel.
Vakter motte mig, jag var tvungen att visa id, ga igenom metaldetektor & fa min vaska genomsokt.
Till slut blev jag eskorterad upp till  5 vaningen, genom korridorer med gult kakel fran golv till tak.
Jag fragade min "eskort" om det har var standard rutin eller om jag fick speciell treatment.
Han bara kollade snett pa mig & svarade:
- You are in a highschool, miss. This is the routine.

Jag fick sitta ner & vanta i ett klassrummet pa min tur.
Gott om tid att tanka mig in i en situation dar jag gick pa den har skolan.
Amerikanska flaggan pa vaggen, trasiga bankar, klotter overallt, gamla bocker som knappt sitter ihop.
Och det pa en fin skola pa Park Avenue, tank da pa hur skolorna i Bronx maste se ut.

Vi som  klagar pa vara skolor.
Rena lyxen om man jamfor.
 

School or Prison?

Kommentarer
Postat av: Mia G

deprimerande ..

2008-02-26 @ 19:04:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback