Eyespy

En harlig ledig sondag att se fram emot, sex & the City maraton med  massa godis.
Och pa 2 minuter lyckas jag forstora mina egna planer.
 
Skulle bara ner till tvattstugan en snabbis & sa stoter jag givetvis pa en granne.
Den enda mannskan jag nagonsin traffat i huset.
Och sjalvklart klacker jag ur mig " gud vad trevligt att antligen traffa en granne, jag kanner ingen i huset"
Vips sa var jag bjuden pa brunch hos grannen.
Osmart som jag va hade jag redan rakat saga att jag inte hade nagot sarskillt for mig.
Sa det var bara att tacka ja, feg som man ar.

Det var bara att ge upp mina planer & trava ner till grannen.
Blev jag forvanad nar det visade sig att halften av husets killar var samlade i lagenheten & satt & kollade pa Football. Tydligen ar jag den enda som missat att det ar slutspel & att NY Giants har sitt basta ar pa valdigt lange.
Och inte visste jag att sondagsbrunch betyder Football brunch?!
Helt klart for sent att banga ur sa det var bara att pressa sig ner i soffan.
Kande att det inte var lage att be om en cosmo sa en ol fick det bli.
Ville ju inte att de skulle veta vilken amator jag ar pa sport  eller pa att dricka ol.
Ville ju motbevisa att deras fordomar om tjejiga tjejer ar helt fel. 
Vet ni hur lange en ol kan racka? Valdigt lange...

Satt & skrattade for mig sjalv, tank om mina tjejkompisar sag mig nu.
De vet hur mycket jag tycker om sport (not) & dricka ol(not).
Typsikt mig att satta mig i en san situation.

Dar satt jag i min rosa mysdress i mitten bland 7 stora amerikanska skrikande killar & undarde hur lange en match egentligen haller pa.
Kande mig som en forradare son nastlat sig in for att spionera pa manligt beteende for att sen rapportera till mina tjejer.
Jag tycker jag lyckades riktigt bra med att smalta in, anda tills en spelare fick armen ur led.
Da dog jag minst sagt.
Jag borjade skrika, hoppa i soffan, halla for ogon, oron & far en mindre panikattack.

Ah , vad jag var avslojad.
Sa att jag inte madde sa bar & smog hem.
Ehh tror ni de kommer bjuda mig igen, skulle inte tro det.

American football been there done that, next...


Eyespy

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch, stackars dig! minns när jag fick ringa ambulansen mitt i natten! (om axeln alltså)

2008-01-14 @ 22:02:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback