ICP anyone?

Lordagmorgon & var passar battre an att ga pa fotoutstallning.
Eftersom som jag har mina fotokompisar i stan passade vi pa att ga till ICP, international center of photography.
Det var jag & mina gamla klasskompisar Felix,  Angelica fran fotoskolan & Anna som jag bodde ihop med i Sthlm.

Sa harligt med en liten reunion i New York, prata gamla minnen & skvallra om vara klassisar.
Det verkar ha gatt jattebra for min gamla klass, de vinner priser & reser varlden runt, sa kul att hora.

Nagot som ocksa ar kul att sitta & snacka om ar kulturskillnaden mellan US & Sverige.
Skillnaden ar mycket storre an vad jag trodde innan jag flyttade hit.
Nu har jag vant mig sa jag tanker inte lika mycket pa det langre.

Men eftersom det ar forsta ggn i NY for bade Felix & Angelica, ar det kul att hora vad de tycker.
Och det ar sjalvklart dricksandet som kommer  forst pa tal.
Nu gar det automatiskt for mig, men i borjan tog det emot.
Man dricksar verkligen allt & alla, minst 15% av slutnotan, vid bra & dalig service.

Nagot som vi svenskar inte ar vana vid & inte alltid haller med om.
Men for de flesta som jobbar i stan sa ar det enda lonen dem far.
Ofta protesterar dem om man ger for lite.
Det ar bara sa systemet funkar har i NY.

I en smalannings hjarta tar det sa klart emot...

ICP anyone?
                                             Jag     Anna     Felix     Angelica

Kommentarer
Postat av: Anonym

samma sak i Indien, dricks, dricks och pruta...

2008-01-07 @ 19:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback