There is always room for one more

De ar otroligt hur manga olika historier man har hort nar man akt taxi i den har stan.
Jag minns sarskillt historien om chaufforen som jobbade i world trade center  den 11 september.
Han sprang ut efter att plannet crashat  & overlevde.
Men han kan aldrig mer tanka sig att jobba inomhus sen den dan, sa han sadlade om till att bli taxi chauffor.

Eller som damen jag traffade nar jag akte taxi i Hoboken ( ligger utanfor Manhattan pa andra sidan vattnet i New Jersey).
Dar delar man taxi med andra.
Chaufforen aker inte nagonstans forran taxin ar full & det ar alltid fast pris, $5.

Sa den har dan fick jag tranga ihop mig med en stor karftig mork lady fran sodern, (tank er big mama).
Stora smycken, drakt, hatt & handskar.
Hon slanger in den ena stora pasen efter den andra, medan  hon talar for sig sjalv & ojjar.
Tillslut sitter jag med pasar upp till hakan.
Stonande  satter hon sig i taxin & borjar pa bred soder dialekt beratta for mig om innehallet i pasarna.
-Suger honey, have you ever hold a persons hand in their last minutes in this world?
Well let me tell you about it.

Och ju langre storyn blir, forstar jag att hon jobbar som privat sjukskoterska at gamla rika overklass damer.
En av dem dog samma kvall & innehallet i pasarna kommer fran dodsboet.

Hon hann avsluta sin story innan hon var framme & onskade mig lycka till i livet.
Med en paminnelse att man bara tar med sig sin sjal till himlen...






There is always room for one more

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul när Du skriver om olika människoöden Linn!
Du skriver bra och det är intressant att läsa! Forsätt så!!!
hälsning
father

2008-05-15 @ 09:02:39
Postat av: Mia

Kul att träffa så många männsikor med olika erfarenheter, finns nog många speciella i NY .. men vad skulle hon med alla påsar om hon bara får med sig själen till andra siden - jo njuta så länge detta varar här!
Kramar!

2008-05-19 @ 09:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback