Just another day in NY

Hur vet man att man bott i New York för länge?
För mig är det när man går förbi en hemlös som ser mer död ut än levande på gatan, utan att göra något.

För ett år sen var det nära att jag gjorde det.
Men mitt samvete hann ikapp, jag vände & ringde 911 efter hjälp.

Idag gjorde jag inte det.
Gick förbi samma hemlösa man på vag till jobbet, trodde att han sov fridfullt på trappan.
Får ett sms av Katrin som säger att hon precis sett en död människa för första gången.
Hon gick precis förbi när polisen kom för att täcka över honom.
Visar sig att det är samma kille jag gick förbi en timme tidigare.

Visst sov han fridfullt, han frös ihjäl under natten...




Kommentarer
Postat av: Helga

Fy vad fruktansvärt att människor ska behöva frysa ihjäl!! Hemskt

2008-11-12 @ 19:47:21
Postat av: mie

Checka in den här sidan, www.gratismode.se/?c=1406, du kan samla ihop till ett presentkort i 60 utvalda butiker, till exempel JC, H&M Åhlens, Intersport, IKEA och flera andra. Blir du medlem via den här länken får du 50 gratis poäng, perfekt va? www.gratismode.se/?c=1406



Du vet la om att du kan tjäna pengar på din blogg på världens lättaste sätt? Gå in här för att läsa mer: http://memie.blogg.se/2008/october/tjana-pengar-pa-din-blogg-1.html

2008-11-12 @ 19:51:00
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: silly

omg! sånt där e hemskt, visst när man bor i New York att man ser de ofta & man kan inte ringa polisen varenda gång man ser en hemlös men ändå, jag skulle aldrig klara av de!

2008-11-12 @ 19:54:43
URL: http://sillyhilton.blogg.se/
Postat av: Anonym

sluta aldrig att bli berörd och agera ibland/ kram mor

2008-11-12 @ 22:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback