When you trying to be spontaneous

Trots regnovadret mottes vi upp for en drink, jag, Ryan, Markus & Marianna.
Jag & 3 advokater eller ar de  jurister? Vet fortfarande inte skillnaden pa vad som ar vad.
De var  kul att se hur ivriga de blev nar de borjade snacka om sitt jobb.
De hade inte behovt oroa sig for att jag skulle ha trakigt.
Skont med lite ombyte fran allt skvaller i modevarlden.
Vem bryr sig egentligen om Tom Cruise ar gay eller inte?

Nar Marianna borjade snacka om att vi skulle dra oss till en karaoke bar i East village, borjade killarna flacka med blicken & yra om att de var tvugna att ga tillbaka till jobbet.

Sa Marianna & jag dumpade killarna & bar ivag till Sing Sing.
Ett problem bara, pa adressen vi hade fanns ingen karaokebar.
Men daremor Winebar.

Sa innan vi hann angra oss satt vi och mumsade brownies & disskuterade seriemordare tills baren stangde.
Varfor seriemordare?
En kille pa baren forsokte upprepade ggr fa kontakt med oss trots att vi artigt svarade tillbaka att vi ville vara sjalva.
Och vi fick bada vibbarna att har inte den har killen dodat nagon sa kommer han att gora det.

Lika bra att ta det sakra fore det osakra...

Winebar in East Village

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback