Ikeaproffs?- Not So Much!

Hur lang tid kan man sla ihjal pa Ikea?
Manga timmar vet jag nu.
Markus lyckades lura ivag mig till Ikea ihopp om korv & lingondricka.
Om jag bara hade anat vad som vantade...

Allt borjade bra da vi metodiskt betade av den traditionella forsta korvladdningen, soffsittande, sang provning, kottbolls lunch & smaplock i vagnen.
4 timmar senare nar vi nadde slutet & glassen hagrade, var det bara sangen & soffan som fattades.
Inga problem sa jag till Markus & borjade flexa med mina muskler & be Markus att posa framfor kameran.
Alla vet ju att fafanga straffar sig & det gjorde det aven den har gangen.

Under tiden vi lastade pa sangen, var det nagon duktig ikeaanstalld som trodde att var andra vagn var overgiven & korde ivag den. 
Men en annan gullig anstalld sag hur nara att bryta ihop jag var & kom till min raddning.
Hon gav sig inte forran hon hade fragat alla om de hade tagit var vagn.
Ingen erkande sa klart.
Sa hon tog saken i egna hander, vi rusade genom Ikea in till lagret & stoppade alla som jobbade dar.
Mitt pa golvet bland allt kaos ser jag min vagn.
- Halleluja, vi raddade den!

Resten av dagen gick allt smidigt & jag var redo for min efterlangtade glass.
Nar jag star i kon till glassen ringer Markus...
Det visade sig att vi hade kopt fel saker for 5 dubbelt pris mot vad vi borde ha haft.
Sa tillbaka till hemkornigs avdelningen, ta ut vara grejer.
Sta i kon till retur, lamna tillbaka maddrassen.
Springa in pa Ikea igen, sta i kon for att betala igen, sta i ko for att fa den hemkord igen.

Men jag fick min glass tillslut & jag hoppas Markus sover gott i sin nya sang!




Kommentarer
Postat av: AJ

Markus verkar vara ett kap, snygg!

Eftersom du har såna bra tjejkompisar som tar hand om Ikea biten, menar jag

2008-09-11 @ 20:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback