Eat me!

När Bob & Sue sa att vi var tvungna att åka & köpa mat till årets första grillning.
Hoppade jag gladeligen in i bilen.
Jag hade ingen aning om att vi skulle åka till bisonfarmen för att köpa färskt bisonkött.

När vi kom fram hoppade jag kaxigt ur bilen för att klappa oxarna.
Trodde de skulle vara lika stora som en ko.
Men vad fel jag hade, de är gigantiska.
Så jag höll mig på behörigt avstånd & nöjde mig med att beundra på håll.

Lärde mig att bisonoxen nästan höll på att bli utrotningshotad på 1800-talet.
Enbart för att tvinga indianerna till reservaten.
Utan oxar att jaga, ingen mat.

Efter den historialektionen fick jag hugga in i maten.
Åhh, vad gott det var!
De smakar ungefär som vårat älgkött.
Så i brist på mormors älgstek får det bli bisonburgare.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha-ha!, så kan det gå här i livet Ninni. Mamma som försökte uppfostra dig till att bli vegetarian och nu mumsar du på bisonkött!

2009-04-26 @ 18:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback