You get what you pay for

En anledning till att jag läker så fort är min härliga sjukgymnast Alison & min tränare Monty.
3ggr i veckan ses vi.
Tack vare att jag får försäkring via jobbet, betalar jag bara 30 dollar/gang.
Utan försäkring hade det kostat 250 dollar.
Så visst kostar det, men vilken vård man får.

Först får jag ljudvågsmassage, sen masserar Alison mig, sen tränar jag med Monty.

Monty, föredetta NFLproffs i Dallas Cowboys.
Inte en chans att jag kommer undan med en bruten nagel längre.
Att han är stor som ett hus med en blick som kan få en lam att gå.
Gör att jag inte vågar säga ett knyst, säger Monty att jag ska hoppa frågar jag,- hur högt?

Efter träningen får jag ligga ner & vila, med elektroder för stimulans runt min axel & ispack.
Vid det här laget brukar jag slumra till i 10 min innan det är dags att gå hem.

Men nu kommer jag inte få den här vården för alltid.
Nej, jag får bara ett visst antal ggr per år av försäkringsbolaget.
Och det är inte min läkare eller sjukgymnast som bestämmer hur mycket vård jag behöver.
Utan försäkringsbolagets läkare som aldrig träffat mig!
Mina läkare kan bara rek hur mycket vård jag behöver.

Och blir jag av med jobbet, blir jag av med min försäkring.
Så utan jobb & pengar i det här landet är du i stort sett körd om du blir sjuk.
Om du inte råkar vara så fattig att du bor på gatan, då finns det hjälp att få.

Hmm, borde nog ta med ett äpple till chefen imorgon...


¨
                                                  Alison & jag

Kommentarer
Postat av: Helga

Oj va ofta du går dit. Passa på som sagt när du har jobb och försäkring. kram

2009-04-21 @ 20:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback