Sweet & free

Nu har jag äntligen köpt mig en ny kamera i fotoaffären B&H.

Den här fotoaffären var mitt andra hem i 2 månader då jag först kom hit.
Det var på luncherna som jag hängde här.
Inte så mycket för att det var just en fotoaffär, utan för godisskålarna!

Eftersom jag inte kände någon på jobbet &  ändå inte hade råd att käka lunch.
Käkade bagel till frukost, lunch & middag på den tiden.
Tuggade jag i mig en bagel på väg till affären & sen smaskade jag gratis godis medans jag kolllade kameror.
Tänk vad lycklig man blir av lite godis.

Glömmer aldrig första gången jag gled in affären & mötes av killar i korkskruvs polisonger.
Intressant dresscode för en fotoaffär, var det första som slog mig.
Inte så sexigt kanske men absolut intressant.
Tills jag insåg att ställert så klart ägdes av hasidic judar.
Hade aldrig sett dem i verkligheten innan & nu var de överallt.
Men nej de blir inte sexigare för det...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback