Plastic fantastic

Jag trodde  jag var smart som slog ihjäl lite tid mellan jobb & bio med att gå på pedikyr.
Visste att jag inte hade så mycket tid på mig, men jag var samtidigt så hungrig att jag inte kunde vänta.
Så betällde kinamat som jag tog med till salongen, tänkte jag kunde äta medans lacket torkade.

Precis när jag skulle hugga in på maten, suckade receptionisten & skakade på huvudet.
Det var bara att plocka undan maten.
Kunde alltid äta hos Markus innan bion, men vad magen knorrade.
Fastän jag inte hade mycket tid på mig, kunde jag inte tacka nej till 10 min massage också.
Såg minuterna ticka iväg, men tänkte att jag hinner.

Tills jag insåg att lacket aldrig skulle hinna torka & äta, glöm det.
Med plastfolie runt naglarna & maten i handväskan rusade jag iväg för att träffa Helena & Markus.
Fastän new york borna är vana vid alla möjliga syner, är inte jag van vid att få sån uppmärksamhet.

Tillslut kunde sjunka ner i biostolen, plocka fram min kinamat & gömma fossingarna i mörkret.
Trots hån & glopord från Markus & Helena .
Ok jag insåg också att kinamat stinker, men jag var hungrig.

Synd att jag inte orkade hålla mig vaken.
Missade halva filmen & vakande inte förrän de andra redan var ute.
De hade inte ens märkt att jag somnat...


Kommentarer
Postat av: Anonym

semester dax!!!!!!!!!!!!

2009-08-10 @ 21:38:28
Postat av: Anonym

Ja, kom hem någon gång!!!!

2009-08-12 @ 04:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback