Coulda, Woulda, Shoulda

Jag anade oråd så fort jag kom till salongen.
Min frisör Victoria låg redan 40 min efter i schemat & det är aldrig bra med en stressad frisör.
Hon sprang redan mellan mig & en annan tjej.

Men hon verkade lyssna när jag sa hur jag ville ha det.
Jag till & med pekade ut en annan tjejs frisyr jag ville ha.
Kort, lufftigt uppklippt med kortare lugg, en frisyr som är lätt at sköta nu när jag inte kan föna håret på ett tag.

För varje gång hon sprang till den andra tjejen, satt jag & vred mig i stolen.
Ville bara där ifrån.
Såg hon inte vad jag såg?
Det var inte ens i närheten av något jag sagt.
Såg inte ens ut som hon gjort något, ingen skillnad alls?!

I vanliga fall älskar jag Victoria, men idag var jag inte alls nöjd.
Fast jag visste att jag inte ville ta upp det idag när hon var så stressad.

Så nu är frågan, tycker ni jag ska behålla den här frisyren tills nästa klippning.
Eller ska jag boka ny tid redan nu?

Känns lite platt & tråkig & jag vet att jag redan nu kommer störa mig på luggen som hänger i ögat.

Fast å andra sidan var det en sån där dag när inget känns rätt, man känner sig ful & tråkig.
Så vad hon än hade gjort, hade jag nog inte varit nöjd.

Märks det att jag slutat med drogerna & saknar dem som inte är i NY?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Keep it!

2009-02-12 @ 22:54:58
Postat av: Anonym

har hon tagit något över huvud taget?/e-l

2009-02-12 @ 23:10:55
Postat av: Linn

EXAKT???!!



Jag ser inte heller någon skillnad!!

2009-02-13 @ 00:33:34
Postat av: Helga

Inte jättestor skillnad, men ser fräscht ut tycker jag!

2009-02-13 @ 10:47:48
Postat av: Markus

Jattefint ju. Och du har ju kvar nasharen :) Btw, jag finns har i NY hos dig... racker inte det?

2009-02-13 @ 16:20:05
Postat av: Helga

Förresten jag tycker du ska toka till de och bli snyggt brunett, kolla på syrran din, tok snygg!!

= D

2009-02-13 @ 16:51:29
Postat av: Anonym

ja det tycker jag med, hon är ju snyggingen i familjen = ) hi hi

2009-02-13 @ 16:52:42
Postat av: Mia

Sötis; behåll frissan och inse att allt klär en skönhet som du! Bättre ändå att hon tog för lite än som min frissa i höstas då hon klippte snett å vint .. Kram

2009-02-15 @ 19:58:35
Postat av: Linn

Vi har ju bara plats för en snygg brunett i familjen!!!

2009-02-17 @ 05:41:40
Postat av: Maja.

Hamnade här av en slump och blev glatt överraskad! Är en svensk/amerikansk tjej som bott i USA två gånger, dock i NJ. Flyttade hem därifrån förra året och blir alltid lika glad när jag hamnar på någon blogg där personen ifråga bor i NY-trakten. Hur kommer det sig att du är där och hur länge ska du vara där?=)

2009-02-20 @ 14:06:07
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback