Miracle on Hudson

Nar vi horde nyheterna pa jobbet om att ett plan hade landat i Hudson river, hade vi alla svart att tro det.
Och  eftersom vi alla hade mycket att gora, glomde vi snart av det.

Nar jag senare var pa vag hem efter  modevisningen motts av polisbil, efter polisbil, ambulanser, tvcrew,  catering vagnar & andra raddningsarbetare.
Kandes som jag hamnat mitt i en krigszon, en valdigt valorganiserade sadan.
Nar jag ser planet guppa i vattnet precis utanfor min byggnad, fick jag minnet tillbaka.

Just det, planet som landade pa vattnet!
Har utanfor, allt blev genast sa verkligt nu nar jag faktiskt sag det.

Det kryllade av folk overallt & var lobby var full av raddningsfolk som ville varma sig.
Alla var pa gott humor, alla ombord pa planet hade klarat sig.
Grannar, tvreportrar, poliser, frivilliga, brandman alla fikade & skrattade ihop.
Man kande den harliga gemenskap & teamwork som amerikanarna ar sa kanda for.
Vid en kris staller de upp!


Sa har sag det ut i morse.

Kommentarer
Postat av: Helga

Hej!Ja, jag tänkte på de att de borde nästan vara precis strax utanför ditt hus!

Tur att de gick så bra.

Kram kram!!

2009-01-16 @ 17:13:35
Postat av: Mia

Du är i händelsernas centrum .. !

2009-01-16 @ 19:53:06
Postat av: Anonym

mirakel finns../mamma

2009-01-16 @ 22:48:21
Postat av: Anonym

Tack för den JÄTTEFINA tröjan Ninni! Hade den inte varit så varm hade jag SOVIT i den!!

2009-01-16 @ 23:22:57
Postat av: Anonym

Tack för den JÄTTEfina tröjan Ninni!!

2009-01-16 @ 23:24:28
Postat av: Anonym

2009-01-16 @ 23:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback