Admission ceremony

Markus frågade mig om jag ville följa med på hans admission cermony, då han svär advokateden, eftersom jag är det närmsta familj han har i NY.
Fastän jag inners inne vet att han bara frågade mig för att jag råkar jobba precis i närheten & han behövde en fotograf, blev jag jätteglad.

Var lite nervos innan, det var ju första gången jag var i en amerikansk court.
Hade ingen aning om hur såna har saker fungerar.
En helt annan värld mot vad jag är van vid.
Så för att Markus inte skulle skämmas försökte jag klä mig sa advokatigt jag kunde.

Jag kände mig rätt  snygg tills Markus frågade vad det var för brun fläck jag hade på kjolen.
Min present, frihetsgudinnan i choklad.
Hade smält i värmen & smetat av sig på min kjol.
Så mycket för den smarta idéen.

Hela ceremonin var valdigt högtidlig & salen var packad med anhöriga.
Det märktes att alla tog det pa stort allvar.
Även jag rycktes med.
Nar domaren höll sitt inspirerande tal, måste jag erkänna att även jag blev tårögd.
Det var nästan så att han lyckades övertala mig att byta karriär, bli advokat & börja jobba pro bono.
Vågade knappt erkänna för Markus hur mycket jag rycktes med, för att jag vet att han innerst inne skrattar år hela spektaklet.

Men han var sa stilig i sin kostym & jag vet ju hur mycket han har jobbat & kampat for det har.
Jag var minst lika stolt som alla foraldrar som var dar & så glad att just jag fick följa med.


 Glass firande i Madison Squarepark

Kommentarer
Postat av: Helga

Va fina ni är! Och grattis till Marcus!!

2009-07-15 @ 09:41:49
Postat av: Anonym

JA grattis Markus, vilken inriktning som advokat tänker du jobba med?mammalinn undrar

2009-07-15 @ 20:06:25
Postat av: Markus

Tack Helga och Linns Mamma :) Jobbar med affarsjuridik, avtal och sant. Hor av er om ni hamnar i trubbel.



Linn - tack igen for att du foljde med. Du e go!

2009-07-16 @ 19:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback