More then words

Lite  pizza, cocacola & glass & ungarna blir som galna.
Varje gång jag hänger med på Sues vänners fredgaspizza, börjar det alltid lugnt & sansat.
För att bryta ut till vild jakt & slagsmål för att till sist sluta med att jag & alla ungarna sitter i soffan, medans jag läser sagor för dem på svenska.
Dem förstår inte ett ord, men ändå vill de varje gång att jag pratar svenska.
Det fungerar som en magisk trollformel.
De blir lika lugna & tysta varje gång & bara stirrar på mig.
Och jag känner mig precis som råttfångaren som spelade på sin flöjt.
Vad jag än säger har jag deras uppmärksamhet.

Ska testa om det fungerar lika bra hemma om jag pratar engelska.


Kommentarer
Postat av: Helga

Ha,ha...jag kommer ihåg när du och jag pratade svenska med lille Taylor och hon ville inte att vi skulle sluta hon va så fascinerad...ha,ha!!

2009-06-02 @ 17:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback