Put it on the Ritz

Då har min kompis Albin varit i stan & hälsat på igen.
För varje gång han har väggarna förbi, höjs kraven rejält på mina andra besökare.

Den här gången bad han mig att möta upp i East Village, för att han hade en överraskning.
Han hade också bett mig ta med en övernattningsväska, med träningskläder & fin kläder.
Jag har ju varit med förr, så jag anade att det bara var ett vilospår.
Så det blev en lätt packning mest för syns skull.

Visste väl att han skämtade så fort jag skymtade glassbutiken.
En sån där härlig glassbutik där man får sköta maskinen själv!
Albin har varit med förr.

Nöjd & lycklig satt jag & smaskade på min glass & pustade ut över att jag hade sluppit undan ett av Albins grymma träningspass. (killen har gjort en hel del mästerskap).
Märkte inte ens att han betedde sig konstigt,  sprang iväg & snackade konstant i telefonen.
Så när det var dags att glida vidare, tog det några extra minuter innan jag fattade att den framkörda bilen var till mig.

En härlig limmo redo att ta mig till Ritz Carlton!
Gissa vem som spenderade resten av helgen med att glida runt i morgonrock, bada bubbelbad & mata sig själv med vindruvor:
Ahh, första gången jag bor på hotell i New York.
Lämnade inte rummet förrän städerskan slängde ut mig.
 
Fortsätter det så här borde jag ha besök oftare...

                          Jag & Albin

Kommentarer
Postat av: Helga

Härligt, inte alls avis. Tobbe är i Verona nu och trodde jag och Meja skulle få hänga på och bo på hotell, men nope! Tur att det finns en och annan svensk gentleman over there! = ) Helga

2009-06-11 @ 11:33:39
Postat av: hELGA

PS. Kortet längst ner är gammalt va? Den jeans skjortan hänger nämligen i min garderob nu.

Du får gärna glömma fler kläder i sommar!!! KRam

2009-06-11 @ 11:36:19
Postat av: moster

Du lilla gumman...allt tycks kunna hända dig ower där. det är det ena äventyret efter det andra.

Vilken "prins" till att veta hur en kvinna vill ha det ... ibland i alla fall. Du har det gott förstår jag.

2009-06-11 @ 11:45:25
Postat av: Linn

Ja, Albin är världens bästa kompis!

Du, saknar skjortan!!

2009-06-11 @ 12:39:19
Postat av: Helga

Du gav den till mig kommer jag ihåg, med lite andra grejer du va trött på! = )

2009-06-11 @ 14:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback