It could have been a gooding

Vaknade av ett sms kl.5 på morgonen från Tara:
Meet me at the Capitale tonight at 7pm, dresscode black tie!
Så det var bara att packa ner den nya lilla svarta jag precis köpt.

Jag blev jätteglad när det visade sig att vi skulle till en välgörenhetsgala på Capitale för St Judes hospital.
Ett sjukhus som fokuserar på barn med cancer även de som inte har någon försäkring.

När jag hörde att Cuba Gooding skulle vara där blev jag ännu gladare.
Skulle bli spännande att se om han kände igen mig.
( jag snubblade framför honom en vecka innan, han garvade & jag flydde)
Det här kunde bli min andra chans till att visa hur cool jag egetligen är.

Timmarna gick & jag kände mig mer & mer obekväm, helt fel klänningsval.
Jag kunde inte sitta för klänningen var för kort.
Axelbandet åkte konstant ner så jag fick skjuta upp axlarna, för att inte blotta mig helt.
Lite svårt att koncentrera mig, när det enda jag tänkte på var om jag visade något.

Ingen Cuba heller..

Men så entrade Tony Benett scenen & jag glömde allt vad etikett betyder.
Vilken Karl, Frank Sinatra släng dig i väggen!
Det var jag & alla tanter som stod & lyckligt dansade i takt.
Ahh, vilken röst,vilken utstråling.
Tills jag hörde att Cuba var på intåg.

Cuba Gooding SENIOR!
SENIOR!!

Hur kommer det sej att kändisar alltid skickar sina syskon eller andra familjemedlemmar på såna här galor?
Som om de spelar någon roll?
Vad har de gjort egentligen?
Men vad som än krävs för att folk ska skänka pengar, antar jag.

Förutom klänningen som nog aldrig kommer komma till användning igen, var det en härlig kväll.


St Judes benefit på Capitale

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har snygga ben! Ninni, tycker pappan

2009-06-24 @ 18:36:24
Postat av: Helga

Ja schysst klänning!: )Ett plagg lillsyrran kanske kan få överta i sommar...= )

2009-06-27 @ 22:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback