The General


Sue´s son Ian var hemma för att säga hej då till huset innan de flyttar.
Och eftersom det var sista helgen för oss båda bestamde Sue att vi skulle ut på roadtrip i Jersey för att hinna se alla saker som vi borde ha sett enligt henne.

Som The General store, en gammal lanthandel från 1800-talet.
Amerikanarna älskar sin historia & tycker om att skryta om sina monument & bevarade byggnader.
Det är bara det att man som europe inte blir så impad.
För allt känns så nytt.
Men amerikanarna är ju inte heller vana vid att man är ärlig & rakt på sak.
Det anses som väldigt ouppfostrat & oförskämt.
Man ska hellre ljuga & låtsas.

Något som jag vid det här laget tänker på lite extra & tyvärr har börjat göra i amerikanskt sällskap.
Det blir så mycket trevligare då.
Så när de stolt visar upp sina skatter, spelar jag med.
Nickar, ojar & ler.

Låter som något jag alltid gör eller hur?


                                       Me & Ian in Teuxsbury

Kommentarer
Postat av: helga

Hej Sis!

Så de fick huset sålt till sist. ( Tråkigt) när flyttar dem? Kram

2009-06-04 @ 16:31:18
Postat av: Linn

De har redan tömt det mesta.

Men flyttar ut i slutet av månaden:-(



Kan inte fatta det än.

Är så ledsen, de har ju varit min familj & tillflykts ort i 3 år!!!!

Times change time to grow up, I guess...

2009-06-05 @ 06:04:57
Postat av: Helga

Jag förstår att det är jättetråkigt!!

Men den nya familjen som flyttar in kanske kan adoptera dig?! = ) Fast i för sig ingen är lika bra som SUE och BOB!!

2009-06-05 @ 16:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback