Do the frog dance

Jag måste erkänna att jag var tvungen att goggla viket datum midsommar var på i år.
Vi glömde ju bort valborg & ville inte göra om samma misstag.
Man är ju trots allt stolt svensk.

Tidigare i veckan hade jag sprungit på Tony, så vi bestamde oss för att slå ihop våra gäng för den traditionella picnicen i Battery park.
Vilket var ett smart drag i & med att man umgås med opålitliga jurister, som alltid ställer in i sista minuten.

Nu var det visserligen jag som kom sist, men jag hann.
På vägen dit hörde jag allt från barn som frågade sina föräldrar vad vi var för konstigt folk & varför vi hade blommor i håret.
Till ungdomar som garvade om att de aldrig sett så många blondiner på ett & samma ställe.
Vad skulle hända om man drog ett blondinskämt.
Till turister som blev förbannade för att de inte hade kameran med sig.

Vågar inte ens tänka på vad som skulle hända om de såg oss göra smågrodorna...



Helena, Krista, Tony med vänner...

Kommentarer
Postat av: gabe

vad mycket folk, var alla svenskar, eller många av dom kanske, måste sett roligt ut

2009-06-23 @ 12:55:38
Postat av: Helga

Ser ju ut som en riktigt svensk midsommar!

2009-06-23 @ 19:37:14
Postat av: Helga

Ser ju ut som en riktigt svensk midsommar!

2009-06-23 @ 19:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback