Do you know Frank

Äntligen middag på gamla goa Frank i mitt gamla neighbourhood, east village.
Efter lång väntan fick vi vårt bord & kunde börja dregla över menyn.
Ahh, bästa italienska restaurangen i east village & så Max så klart.

Det är mina favvisar, Frank & Max.
Männen i mitt liv just nu...

Skulle precis hugga in på min fettucini när sorlet från bordet jämte fick mig att stanna upp.
Frank är nämligen så trångt att man i princip  sitter i knät på varann.
Kunde inte låta bli att höra vad de diskuterade.
De grälade om att den som inte åt upp sina grönsaker fick minsann ingen dessert & var en barnrumpa.
Jag var bara tvungen att vända mig om för att se vem som var ute med sin unge så här sent på kvällen.

Visade sig att det var ett ungt par.
Tjejen satt & tvångsmatade sin dubbelt så stora kille med tomater.
Killen knep ihop munnen & vägrade äta.
Hon envisades med att säga:
- Come on, just one more bite, dont be  such a baby!

Kunde knappt hålla mig för att säga, låt killen äta vad han vill.
Men så kom jag på att det säkert var något skumt rollspel de höll på med...
Och det var jag inte så sugen att spela med i.


          Frank i East Village

Kommentarer
Postat av: Helga

Ha,ha ..NY i ett nötskal massa olika, konstiga människor på en och samma yta!

2009-03-31 @ 18:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback