Its putting your hands where your heart is

Jag försöker verkligen suga åt mig så mycket american culture som jag kan, så länge jag är här.
Och något som amerikanarna är bra på så är det att volontära.

Själv är jag med i New York cares, den största volontär organisationen i NY.
Den har fler än 70 000 aktiva volontärer.
Man kan välja att volontära på alla möjliga sätt, soppkök till hemlösa, tolkning för immigranter, studera med ungdomar, mm.

Jag har valt att umgås med barn i Bronx.
Varje månad träffar vi samma gäng barn & hittar på olika saker.
Det kan vara allt från att läsa böcker, se på film, museum, cirkus, skridskoåkning, mm.
Beroende på olika donationer från företag & organisationer.
Tyvärr så är  donationer det första som det sparas på när det går sämre för företagen och det märks redan.

Det är låginkomsttagarna i Bronx & Harlem som drabbas först.
Man märker redan av att antalet hemlösa ökar.

Så det finns verkligen behov av volontärer & jag hoppas jag kan bidra till att mätta det behovet lite.
Jag hoppas att jag ger lika mycket som jag får.
Inget går upp emot när barnen kommer emot en med öppna armar för att krama om en & visa upp sin nya dans de övat på sen sist.
Men jag tror det är viktigt att man är lika generös mot sig själv som man är mot andra.
Man ska inte volontera om man inte känner att man har tid eller får ut något av det, det blir ingen gladare av.
Fast det är beroende, ju mer man ger, ju mer får man tillbaka!


Kommentarer
Postat av: Mia

Bra insats vännen! Annars kunde ju ha tolkat åt alla imigrerande svenskar :)

2009-03-24 @ 19:35:20
Postat av: Anonym

Bra initiativ Ninni!!

Vad man sår får man skörda!

Kolla gärna "davidwilkersontoday.blogspot.com"

2009-03-24 @ 19:55:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback