Piecing it together


I helgen var det antligen dags att dra med Claudia till The Tenement museum i lower east.
Jag har tjatat hur lange som helst att jag vill dit.
Men sa fort jag sager immigrant museum, rabblar folk upp allt annat de ar upptagna med att gora.

Vi kom lagom till peicing it together turen.
Dar man far besoka en lagenhet som inte ar forandrad sen 1800-talet.
Man far se hur 2 judiska familjer borde i det sa kallade garment district & forsorjde sig som skraddare.
Det var sa intressant!
Kanske for att vi hade varldens harligaste guide, en liten gubbe som kallar sig Jelly Bean.
Han angrade sig nog ratt fort att han sa att alla fragor var valkomna.
I borjan highfiveade han mig varje gang jag fragade nagot, men det avtog efter ett tag...
Torstig som jag ar pa historia, var jag inte tyst langa stunder.

Sa skont att friska upp hjarnan med nagot annat an fashion.
Aven om det var lite mode iblandat.



                           Jag                                           Claudia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra Initiativ Ninni! Förtsätt med "old fashion"!

2009-03-13 @ 21:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback