Bite the dust

Morgonrusningen i tunnelbanan är som att se boskap rusa till fodring.
Ett felsteg eller en hundradels tveksamhet för länge  & du är illa ute.

Så när jag steg fel i trappan var det som att se ett männskligt domino utspelas.
Varken jag eller de bakom mig hade en chans att komma undan.

När jag lite senare kom in haltandes till kontoret, trodde jag att jag skulle få lite medömkan & ompyssling.
Men icke.
Det första de oroade sig var över om någon hade hunnit smitta mig med Swine flu.
Tror till & med att de tvättade mig bakom öronen.
Men min stukade for fick klara sig själv.
- You should be lucky you dont have the swine flu, yet!

Man förstår hur rädda alla är när hand sanitizers är utsålda i affärerna.
Så fort någon nyser springer alla åt andra hållet.
Rykten går att de kommer stänga ner flygplatser & tunnelbannor.

Skrämseltaktiker som vanligt i det här landet.
Precis vad vi behöver i den här finanskrisen...

Jag vill ju bara ha lite ompyssling juu.
Ska halta extra mycket imorgon, så de får lite dåligt samvete.


Kommentarer
Postat av: Mia

Stackars liten vän, jag hade pysslat om dig här hemma!

2009-05-03 @ 12:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback