I got soul

När längtan efter soulfood & gospel blir för stor eller man helt enklet vill höra något som;
-Once you go black, you never go back! efter sig.
Är det bara att åka upp till 125e gatan & Harlem.

Nu händer inte det så ofta, men i tisdags följde jag med Tara upp för att gå på Dreamgirls på Apollo.
Och självklart laddade vi med soulfood innan.

Efter 3 år i NY, där jag bott i 4 olika områden.
Blir jag fortfarande förvånad över hur olika varje område är på lilla plätten Manhattan.
Från ena gatan till den andra.
New York är verkligen en minivärld.

Jag försöker fortfarande lista ut vilket område jag skulle känna mig som mest hemma.
Men medans jag kommer på det behöver jag inte känna mig ensam...


Jag & Tara

Kommentarer
Postat av: Anonym

harlem nästa gång vi ses /mor

2009-11-15 @ 11:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback