Hard Times

Glöm inte att ha en slant sparad ifall du råkar ut för en olycka i det här landet.
Chansen är inte säskilt stor att du får ut någon ersättning för att du inte kan jobba på några veckor.

Nu hade jag turen att ha en planerad operation så jag hade gott om tid att spara ihop så jag klarade mig.
Då jag inte fick någon lön under de 2 veckor jag var borta.
Men det hade inte Monika tänkt på när hon åkte till Miami på semester, föll & skadade foten.

För att hon skulle ha råd att betala hyran.
Passade vännerna på att ordna en benefit kväll med happy hour på baren där Monika i vanliga fall jobbar som bartender.
Där vi alla hjälpte åt att samla ihop pengar.
Vi fick ihop en hel del.

Alla är oftast hjälpsamma & generösa i NY för de vet att nästa vecka kan det vara en själv som behöver hjälp.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Ninni!

Ja det gäller att stå "på god fot" med sina vänner

som vi säger i Svedala. Hennes sko liknar mina "Ecco

skor. Snyggt!

hälsning: dad

2009-10-30 @ 09:36:35
Postat av: Helga

Hej syrran!



Saknat dina inlägg!! Oj usch låter inte kul att de ska vara så, ganska hemskt faktiskt!

Men tur att de finns fina , goda människor.

Kramar från oss, Meja och Tobbe hälsar!!

2009-10-30 @ 18:18:36
Postat av: Helga

Hej syrran!



Saknat dina inlägg!! Oj usch låter inte kul att de ska vara så, ganska hemskt faktiskt!

Men tur att de finns fina , goda människor.

Kramar från oss, Meja och Tobbe hälsar!!

2009-10-30 @ 18:18:52
Postat av: Mia

Tuff verklighet där borta ..

men tur att det finns så go vänner som ni !

Då klarar man det mesta !

Kram Kram

2009-10-31 @ 13:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback