Dirty Dancing

Tjejerna övertalade mig till att följa med till Montauk & bo på ett american castle under labordayhelgen.
Ett slott lät ju inte helt fel, men det var bättre än så.
Visserligen har nog det här stället sett sina bästa dar, men 1927 måste det ha varit jättelyxigt.
Och rena semsterdrömmen för the american family.

Men från att ena stunden känna mig som en engelsk internatelev till att få härliga associationer till Dirty Dancing.
Och det tack vare Kirk T Edwars, tennis tränaren som varit american allstar 2 ggr.
Är han bra på tennis måste han ju vara bra på att dansa tänkte jag & kände mig genast hoppfull.
Bara namnet säger ju allt, Kirk...
Äntligen skulle jag få mitt eget "nobody puts baby in a corner" moment.

Ett tecken på att jag börjar bli gammal.
Glömde helt bort att ragga upp Kirk.
Hade hela tiden någonstans i bakhuvudet att det var något jag skulle göra.
Men som sagt, jag glömde...


Helena, Anja, Ninna & jag på Montauk Manor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Kommentar:


Trackback